Chalmeristen som kryddar Melodifestivalen



I dessa schlagertider noterar Alumnibloggen att krydd- och texmexjätten Santa Maria – med chalmeristen Peter Holm (I88) som vd och koncernchef – är en av tävlingens huvudsponsorer.
Inte första året för företaget, men premiär för Holm, som tillträdde så sent som i höstas.
Pojkbandstrion EMD har anlitats som ambassadörer för Santa Maria – och i en skojig nätkampanj kan man tävla om finalbiljetter och skivinspelning med idolerna.
Tävlar gör man med webbkamera och mikrofon – surfa in på tävlingssajten och kör en het eller söt version av EMD:s hit Baby Goodbye, och ladda upp ditt bidrag.
Röstningen pågår via nätet, och de tolkningar som fått flest röster den 3 mars möts i en final. Vinnaren får spela in låt och video i EMD:s studio.
I kampanjens tempofyllda reklamfilm fattar Erik Segerstedts skinnjacka eld när han leker het. Bland annat.
Er trogne bloggare har förstås inte en aning om hur många fingrar koncernchefen Peter Holm har med i schlagerspelet – men ett och annat bör det vara.
Trots allt bär han ju samma namn som en av 60- och 70-talens stora flickidoler, känd för hitlåtar som Monia och Syster Jane…

Tävla med EMD >>>

Alumnibloggen: Från juice till kryddor för Peter Holm >>>

Foto: Santa Maria AB