Studentkårens ordförande hälsar alla nya studenter välkomna



Emilia Liljeström, nytillträdd ordförande för Chalmers Studentkår, hälsar årets nya chalmerister välkomna i ett färskt klipp på YouTube.
– Jag minns hur det var för fyra år sen när jag skulle börja på Kemiteknik, hur nervös jag var första dagen, men jag minns även den värme och gemenskap som jag möttes av, säger hon i sin hälsning.
Klippet är samtidigt en presentation av kårens nya teknologsajt Chalmersliv, där man kan läsa allt om den första tiden på Chalmers, om kårmedlemskapet och om att vara chalmerist. Chalmersliv är ett fullmatat komplement till Chalmers studentportal som ger tillgång till studieresultat, tentamenstider, kursplaner och mycket annat.
– Chalmers Studentkår arbetar för att du ska känna dig välkommen och för att du ska få ut så mycket som möjligt av din studietid, säger Emilia Liljeström.
Mottagningsdagen för nyantagna chalmerister är en av högskolans allra finaste traditioner. Frågar du en trogen bloggare som undertecknad är det en av årets största dagar. Det är en mäktig syn att se 2 000 nya teknologer komma tågande nedifrån Götaplatsen med vajande sektionsfanor.
Klockan 08.30 den 16 augusti samlas alla på Götaplatsen och tågar sen gemensamt upp till Campus Johanneberg.
Kårordförande Emilia Liljeström och rektor Karin Markides talar på Teknologgården, och därefter väntar mängder av ytterligare aktiviteter under de fyra veckor som Chalmers mottagning pågår.

Foto: Chalmers Studentkår

Läs mer om livet på Chalmers:

Chalmersliv.se >>>
www.chalmersliv.se

Studentportalen >>>
https://student.portal.chalmers.se