Chalmerister dök upp i Bingolotto



– Niklas förtitvå. Fyra tvåa.
Plötsligt dyker det upp chalmerister i studion när Bingolottos färske programledare Jan Bylund rabblar upp de dragna siffrorna.
Det är en grupp tvättäkta nollor – också det ett gångbart nummer – som kuppat sig in i tv-studion.
– Det är kul att börja skolan, va? kommenterar komikern Jan Bylund när strålkastarna faller på de ceriseklädda högskoleingenjörerna från Chalmers.
Kul initiativ, tycker er trogne bloggare, och konstaterar att all publicitet är bra publicitet.
Som alltid.
Lägg märke till att tröjreklamen täckts över för att inte synas i rutan. Sånt trodde vi bara public service-tv ägnade sig åt.
Som framgår av den tidigare vice kårordföranden Lobo Olssons skarpsynta kommentar nedan trodde Alumnibloggen först felaktigt att tröjfärgen i rutan var lila och att nollorna hörde hemma på I-programmet. Nu har vi rättat: färgen är cerise och teknologerna är från högskoleingenjörernas sektion. Den gamle kårräven och spexaren Lobo berättar även att de glada chalmerister som syns i Bingolottostudion tillhör H-sektionens så kallade Rustmästeri.
Det går inte en dag på Chalmers utan att man lär sig nåt nytt.

2 comments

  1. Lobo Olsson

    Mycket bra påhitt, men jag måste ju rätta er gällande sektionen. Kläderna är nämligen Cerisa och Studenterna kommer därmed från någon av programmen på H-sektionen. Närmare bestämt är det Rustmästeriet på H som syns i bild

  2. Michael Nystås

    Hej, Lobo, en viss färgblindhet drabbar mig ibland när jag ska avgöra om en färg är lila eller rosa… jag får skylla på min ohemult höga ålder😉 Tack för att du hörde av dig, sakfelet ska korrigeras så att rätt teknologer äras för sin kreativitet! Tack också för att du läser bloggen! Jag minns dig allt från kåren! Allt gott så länge!
    /Michael