Amanda kan få hetaste sommarjobbet



Chalmeristen Amanda Stehn är med i toppstriden i Adeccos tävling om vem som ska få vara bolagets koncernchef en månad i sommar.
Omröstningen på webben och i sociala medier avslutas klockan 16 i dag.
I ett klipp på Youtube berättar Amanda varför du ska rösta på just henne – om du nu sitter och tvekar:
– Jag befinner mig just nu på ett utvecklingsprojekt i Kenya. Jag brinner för att utveckla både människor och organisationer. Det är därför jag är här och det är därför jag söker mig till Adecco.
De åtta finalisterna i Adeccos tävling har valts ut bland 5 300 intresserade sökande. Den som vinner omröstningen på nätet ligger bra till inför den avslutande casetävling mellan slutfinalisterna som startar redan i morgon.
– Omröstningen är således inte ensamt avgörande. Men en vinst där ger en fördel och det skulle vara kul att gå in starkt i finalen. Klart det känns nervöst, men framför allt känner jag mig taggad, säger Amanda till kvällstidningen GT:s reporter Anki Raun.
Förstapriset i tävlingen är att få vikariera som Adeccos koncernchef under hela augusti månad – samt 100 000 kronor i prispengar.
– Det är verkligen inte dåligt. Men framför allt är det utmaningen jag söker och det är en fantastisk möjlighet att få prova en skarp ledarskapsroll, säger Amanda till GT.
Amanda Stehn pluggar Arkitektur och teknik på Chalmers. Hon har tidigare varit ordförande i studentkårens utbildningsenhet. Förra året uppmärksammades hon för sitt initiativ pallafrukt.se, där trädgårdsägare kan komma i kontakt med personer som vill tillvarata överbliven frukt. Hon var också engagerad i World Values Day.

Text: Michael Nystås
Foto: Jan-Olof Yxell

Läs mer om tävlingen och rösta här >>>
www.adeccokoncernchef.se

Läs hela intervjun med Amanda Stehn i GT >>>
www.expressen.se/gt/amanda-24-kan-vinna-jobb-som-koncernchef

Läs tidigare blogginlägg om Amanda >>>
chalmeristbloggen.wordpress.com/?s=amanda+stehn

One comment